فرق کتونی نایک دخترانه و کتونی نایک پسرانه؟

مبارزات نایک تا اوایل دهه 2000 ادامه داشت ، اما به نظر می رسید که تا سال 2002 گوشه ای شده است و رقابت نمی کند. Nike Cortez در المپیک مکزیک منتشر می شود ، اوج رشد کفش کفش نایک تا به امروز و اولین کسی که دارای کف برای کوسن کردن است. نایک در هزاره جدید به یک سیستم جدید تقویت کننده کفش به نام Nike Shox ، که در سال 2000 در سیدنی آغاز به کار کرد ، زنگ زد. برند ورزشی نایک (Nike) یکی از بهترین برندهای تولید کننده پوشاک و لوازم ورزشی در دنیا میباشد. برندهای بسیار زیادی اقدام به تولید کتونی نموده اند .کشورهای پیشرفته با تکیه به علوم و فنون تولید کفش های کتونی اقدام به بهره برداری ایده آل و منحصر بفرد از آنها نموده اند. طبیعتا مدل های اصل از نظر کیفیت و مواد به کار رفته در آنها از در سطح بالاتری قرار دارند.

این یعنی ارائه طرح های با کیفیت بالا زمان زیادی از کمپانی سازنده می گیرد و به همین خاطر کپی کردن آنها ساده ترین راه برای به فروش رساندن محصول است. این کفش توسط جورج گروین ، بازیکن NBA ، معروف به “The Iceman” به دلیل استعداد وی برای به ثمر رساندن غبارهای یخی پوشیده شده است. در سال 1996 ، نایک یک گلف باز جوان بسیار با استعداد اما هنوز شناخته نشده را به نام الدریک “تایگر” وودز را با درآمد 5 میلیون دلار در سال به دست آورد. درآن موقع بیشتر شرکت های صنعت کفش سازی آمریکا علاقه ای با تولید کفش های ورزشی نداشتند و بیشتر تمرکزشان بر روی تولید کفش بود به همین خاطر بورمن این نکته را در نامه هایش ذکر کند تا بتواند کمک هزینه ای برای توسعه به دست بیاورد. نایت پس از فارغ التحصیلی از اورگان ، MBA خود را در رشته مالی از دانشگاه استنفورد به دست آورد ، جایی که مقاله ای نوشت که پیشنهاد می کند کفش های دویدن با کیفیت در ژاپن تولید شود که با مارک های معتبر آلمانی رقابت کند.

سود سال گذشته از مرز 1 میلیارد دلار فراتر رفت و به 1.21 میلیارد دلار رسید ، در حالی که درآمد به بالاترین سطح یعنی 13.74 میلیارد دلار رسید. نایک در سال 2004 از نتایج بی سابقه ای برخوردار شد و سود 945.6 میلیون دلاری را از درآمد 12.25 میلیارد دلاری کسب کرد. در سال 2002 این شرکت هرلی اینترنشنال ، یک نام تجاری سبک زندگی در نوجوانان را با قیمت تقریبی 95 میلیون دلار خریداری کرد. در آگوست 2004 قیمت کفش نایک تقریبی 47 میلیون دلار به فروش رفت. اما بوورمن و نایت هرکدام مشاغل تمام وقت داشتند – بوورمن در اورگان و نایت در یک شرکت حسابداری پورتلند – بنابراین آنها به کسی نیاز داشتند تا نیازهای رو به رشد Blue Ribbon Sports را مدیریت کند. آنها اولین خرده فروشی خود را در سال 1966 افتتاح کردند و کفش ورزشی نایک را در سال 1972 راه اندازی کردند.

“مسابقات مخفی” شامل تبلیغات ، اینترنت ، روابط عمومی ، خرده فروشی برای ایجاد هیجان برای محصولات فوتبال و ورزشکاران نایک بود به شکلی که هیچ تبلیغی هرگز نتوانست به آن برسد. زمان انجام حرکات فشاری همچون پرش یا دویدن اگر از کفشهای معمولی استفاده کنید در صورت انجام یک حرکت اشتباه، فشار زیادی به زانوهایتان وارد میشود و احتمال آسیب در این قسمت برای شما وجود دارد. یک سال بعد ، نایک با راه اندازی یک سری تبلیغات گسترده و در عین حال قدرتمند با عنوان ” فقط آن را انجام دهید. Air Pegasus برای اولین بار به عنوان یک کفش در حال اجرا مناسب که برای همه دوندگان مناسب است راه اندازی می شود. نایک اینترناسیونالیست ، یک کفش طراحی شده برای دوندگان از راه دور را منتشر کرد. جانسون اولین بروشور محصول ، تبلیغات چاپی و مواد بازاریابی را ایجاد کرد و حتی عکس ها را برای کاتالوگ های این شرکت ارسال کرد.