تاریخچه کفش نایک – کفش جوان

اطمینان پیدا کند که کار آنقدر عملکرد خوبی دارد که بتواند سهم بازار را به دست بگیرد. آدیداس همانند بسیاری از شرکت ها و بخش ها، در حال تغییر عملکرد به صورت دیجیتالی، با هدف به دست آوردن چهار بیلیون یورو از طریق تجارت الکترونیک تا سال ۲۰۲۰ می باشد. اگرچه کفشهای هم رده آدیداس و نایک ممکن است از نظر زیبایی و کیفیتِ ساخت، تقریبا در یک سطح باشند ولی در مورد قیمت، قضیه فرق میکند و قیمت است که فاکتور تعیین کننده اصلی در انتخاب شماست زیرا که بسته به دوری و نزدیکی کشورِ تولید کنندۀ کفش و دیگر عوامل موثر بر قیمتها ممکن است یک مدل کفش آدیداس با قیمت گرانتری از یک مدل کفش مشابه نایک به دست مشتریِ ایرانی برسد یا یک مدل خاص، زمانی وارد بازار ایران شود که مدلهای جدیدتر و پیشرفته تر از برند رقیب در بازار باشد و یا اینکه در یک مدل خاص نمونههای فیک مشابه زیادی در بازار باشند و مشتری را در خرید کفش دچار تردید کنند.

از این رو شما یک پیاده روی و فعالیت ورزشی لذت بخش تری را با این نوع مدل کفش نایک تجربه خواهید کرد. مرکوری ویکتوری سی آر سون مردانه، بندی است و برای بازی روی چمن توصیه می شود. همان­طور که گفتیم ایرمکس 270 برای نمایش طراحی نشده است بنابراین استفاده از آن در تمرین­های جدی توصیه نمی­شود. روش دیگر دسترسی به بارکد کفش نایک استفاده از جعبه است. در کفشهایی که برای یک فعالیت ورزشی خاص طراحی میشوند، چه کفش نایک باشد یا آدیداس فرقی ندارد اهدافی که هر دو شرکت به دنبال آن هستند یکی است هرچند اسامی فناوری های بکار رفته فرق کند مثلا در مورد یک کفش دویدن ویژگیهایی چون سبکی، راحتی، انعطاف، ضربه گیریِ زیره کفش و مشخصاتی این چنینی در اولویت هستند و وقتی یک مدل برتر از کفش دویدن میخرید مطمئنا ویژگی های مطلوب یک کفش دویدن را در خود دارد و دیگر فرقی ندارد کفش آدیداس باشد یا نایک.

از آن جایی که هر دو شرکت قصد دارند به صورت دیجیتالی کسب و کار خود را تغییر دهند، نایک در حال تمرکز کردن بر روی مواد جدید برای تولیداتش است، در حالی که به نظر می رسد آدیداس با در اختیار گذاشتن برندش برای مصرف کنندگان و دیگر طراحان، بر روی طراحی تمرکز کرده است. از جمله با اضافه کردن طرح های جدید در طول فصل به جای از قبل طراحی کردن تمام آیتم ها قبل از هر فصل. و اخیرا مواد جدیدی همانند واپرفلای چهار درصد ، روکش فیبر کربن و فم زوم ایکس به محصولات اش اضافه کرده است. ویتنام تولید چهل و چهار درصد از کل کفش های ورزشی آدیداس را انجام می دهد که در ادامه ی آن اندونزی و چین به ترتیب 25 و 19 درصد از محصولات را تولید می کنند. نایک بیشتر تمایل به پیشرفت در چین دارد در حالی که آدیداس به دنبال این است که سهم بازار خود را در آمریکای شمالی بیشتر کند.

بعد از چین کلمبیا و ویتنام به ترتیب بیست و دو و هجده درصد از محصولات را تولید می کنند. دردهه 50 و با افزایش محبوبیت رشته دو در آمریکا، فروش محصولات ورزشی از جمله کتانی رونق گرفت. بازیکن بسکتبال،مایکل جردن از سال ۱۹۸۴ به تبلیغ نایک پرداخته است و طی دوران بازیگریش باعث پیشرفت در شهرت و فروش نایک شده است.نایک از سال ۲۰۰۵ حامی مالی رسمی تیم کریکت هند بوده است.نایک حامی مالی بازیکنان فوتبال نیز بوده است، از جمله رونالدینیو،کریستیانو رونالدو، دیدیه درگوبا، نیمار، زلاتان ابراهیموویچ، ماریو بولوتلی، وسلی اسنایدر، وین رونی، لاندن داناوان و… ویلیامسون پس از یک سال حضور در دوک ، به عنوان احتمالاً تازه فروش ترین تازه کار خود از زمان جیمز در سال 2003 وارد لیگ می شود و جردن رل می ترکوند.